Translation
RomânăMagyar

május 2017 hónap bejegyzései

A Sarkadi Kistérségi Járóbeteg-Szakellátó Központ és Sarkadi Egészségfejlesztési Iroda munkatársai 2017. május 15- május 19. csatlakoztak a Magyar Hypertonia Társaság programfelhívásához. A program keretén belül a fent említett héten ingyenes vérnyomásmérés lehetőségét biztosította a szakrendelőbe érkező betegek és kísérőik számára. A programhoz 88 fő csatlakozott.

 

Hogyan óvjuk a szívünket?

Változtassunk az életmódunkon!
Táplálkozás: mondjunk le a készételekről, a rágcsálnivalókról és ne fogyasszunk túl sok sót. Együnk sok zöldséget, gyümölcsöt és sovány tejtermékeket, viszont kevés állati fehérjét. Jót tesz a burgonya, az avokádó, a banán, a fokhagyma, a hal és a sovány marhahús, a hüvelyesek. Nassolhatunk is: napi egy-két apró darabka fekete csoki (legalább 70 százalékos kakaótartalmú) kimutathatóan csökkenti a vérnyomást! Igyunk sok vizet, teát vagy gyümölcslevet. A céklalé (napi 0,25–0,5 liter) tágítja a véredényeket, sőt kis mértékben napi 1 evőkanál lenolajjal is csökkenthető a vérnyomás.

Mondjunk le a dohányzásról!
A dohányzás az érelmeszesedés kiemelt rizikófaktora. A belélegzett dohányfüstben több száz mérgező anyag van, amiből talán a legfontosabb a nikotin, a szénmonoxid és a kátrány. A dohányzás abbahagyása után 20 perccel : A vérnyomás, pulzus javul. 1 nappal: A szívroham valószínűsége csökkenni kezd. 3 hónappal: A keringés javul. 1 évvel: A szívkoszorúér betegség veszélye már csak fele a dohányzókénak. 5-15 évvel: Az agyinfarktus veszély már akkora, mintha sose dohányzott volna.

Rendszeres testmozgással!
Legalább hetente 3-5 alkalommal végezzünk 30 perc intenzív mozgást, legyen az gyors gyaloglás, kocogás vagy akár biciklizés, amely jelentős mértékben csökkentheti a vérnyomást.

/Forrás:MMM17-HU program-Információs Hírlevél/

További hasznos információkat, érdekességeket olvashatnak Facebook oldalunkon:

https://www.facebook.com/Fókuszban-a-magasvérnyomás-1034310810035781/